Jag, Fotbollshuligan?


AIK match i måndags. Hanna och jag är verkligen på G inför den. Vi har laddat upp med aquatinis, snygga klänningar, snyggt hår, höga klackar. Alltså helt missanpassade inför en match.

Thats us!

AIK halsduk hade vi lindade runt oss och lite lagomt lulliga kommer vi till Ullevi.

Kissande i den gigantiska skogen som bestod av ett träd känner jag mig som 14 igen. Well.

Vi är lite smått lulliga och ska skåla med våra flaskor, min flaska råkas krossa och helt wips så har jag 5 poliser på mig. Förs iväg till en pikebuss och blir bortkörd som huligan. PINSAMT! Och jag bara, det här är inte sant. Skojar ni med mig? Mobilen ringer medan jag halvt som halvt ligger på golvet i pikebussen (omringad av minst 5 poliser, som höll i mig) HAHA. Jag försöker sträcka mig efter mobilen, poliserna blir galna.

-LIGG STILL!

På polisstationen är det fulla aik:are som har misshandlat folk. Och så jag. JAG! Som hade mindre än 0.2 promille i blodet. Jag får sitta där. Poliserna hittade en kapsylöppnare i väskan. Som genast blir klassat som terrorvapen.

Kläder får jag inte heller ha på mig. Jag har myror i arslet och undrar hur länge jag måste sitta där. Poliserna är otrevliga och frågar varför jag fortf har min AIKhalsduk runt mig. Well, kanske för det är det enda plagget förutom klänningen ni inte har tagit av mig!
- Det var korkat av dig att du satte på dig den från början, säger de med ett hånflin!

Jävla göteborgare. Rasister.

Uttråkad är jag och försöker hitta någon att snacka med, går in i andras fylleceller, petar lite på de när de ligger och sover. Haha, fult. Tillslut så får jag tillstånd att komma in i världens minsta rum och sitta på världens hårdaste fotölj och se på världens minsta TV med 2 kanaler. Så istället för att vara på MIN match får jag sitta på polisstationen i världens minsta rum och se på Ernst sommartorp.

Ironi.

Jag stänger dörren om rummet. Poliserna kommer rusande - VARFÖR STÄNGDE DU DÖRREN?!?!?!

Ironi. Hjälp.

Sitter där och ser på jävla Ernst en liten stund tills en polis kommer in igen och stänger av TV:n. Går ut därifrån och säger - Ja, det var väl det jag trodde, har man två tv-apparater på så får man dålig bild. Varav min TV stängs av.

Och där sitter jag.

Kommentarer
Postat av: Flower Power Josse.

Hultsfred har varit, men Roskilde ska jag på :D
Fan är det egentligen man loggar in och i Helgon-gästboken undrar Anna om jag ahr flyttat till Göteborg? Och du tror att jag ska på Hulstfred :D aha
Puss!

2007-06-30 @ 17:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0